Eksport danych w ramach unijnego Data Act
Data Act Unii Europejskiej pozwala klientom na eksportowanie istniejących danych m.in. w celu zmiany dostawcy.
O obowiązujących warunkach można przeczytać szczegółowo tutaj.
Nasze standardy
Nasze produkty stworzyliśmy z myślą o Twojej swobodzie wyboru. Dlatego umożliwiamy łatwy eksport danych, dzięki czemu możesz w każdej chwili przenieść się do innego dostawcy.
Twoje opinie są dla nas ważne — chętnie poznamy powód rezygnacji, by móc stale ulepszać nasze usługi.
AZ.pl wspiera otwarte standardy i interfejsy, co ułatwia samodzielny eksport danych bezpośrednio z poziomu produktu. To Ty decydujesz o terminie, formacie i zakresie eksportu. Dane są natychmiastowo i bezpiecznie dostępne do pobrania.
Szczegółowe instrukcje dla każdego produktu znajdziesz w naszym Centrum Pomocy.
Proces
Przed rozpoczęciem migracji upewnij się, że Twój nowy dostawca obsługuje import danych w odpowiednim formacie. Zalecamy przetestowanie tego procesu wcześniej, ponieważ AZ.pl nie ma wpływu na działanie usług zewnętrznych.
Dane z produktów AZ.pl możesz wyeksportować samodzielnie, w dowolnym momencie. Instrukcje krok po kroku znajdziesz poniżej.
W razie pytań lub wątpliwości nasz zespół wsparcia chętnie Ci pomoże.
Serwery VPS są w pełni zarządzane przez klientów, dlatego eksport należy przeprowadzić bezpośrednio na maszynie wirtualnej (VM). Aby wyeksportować dane z maszyny wirtualnej, wykonaj następujące kroki:
1. Skompresuj i spakuj dane: Połącz wszystkie pliki, które chcesz wyeksportować, w jeden jako archiwum.
2. Przenieś plik: Użyj bezpiecznego protokołu, takiego jak SCP, aby przenieść spakowany plik na inną maszynę.
3. Rozpakuj dane: Rozpakuj archiwum w miejscu docelowym.
Aby przenieść wiadomości e-mail lub całe foldery, skorzystaj z funkcji kopiowania lub przeciągania wiadomości w wybranym programie pocztowym. Instrukcje znajdziesz na stronie pomoc.az.pl.
Najczęściej wystarczy przeciągnąć wiadomości lub foldery z jednej skrzynki do drugiej.
Pamiętaj, że ustawienia takie jak autorespondery, filtry antyspamowe czy listy mailingowe nie są eksportowane.
Jeśli chcesz przenieść listę swoich kont e-mail, możesz to zrobić w Panelu Klienta. Wystarczy skorzystać z funkcji eksportu do pliku .csv – możesz wybrać wszystkie konta lub tylko niektóre. Plik ten można wykorzystać przy konfiguracji w innym systemie lub przekazać administratorowi serwera.
Kreator stron WWW nie oferuje automatycznego eksportu, ale możesz łatwo przenieść swoją stronę ręcznie. Wystarczy zalogować się do panelu i skopiować:
teksty ze strony,
zdjęcia i inne pliki graficzne.
Dzięki temu bez problemu przeniesiesz zawartość do innego kreatora lub wykorzystasz ją jako podstawę do stworzenia nowej strony.
Możesz wyeksportować swoje pliki, korzystając z WebFTP (w panelu klienta, pobierając spakowane archiwum ZIP lub pojedyncze pliki) lub za pomocą połączenia FTP/SSH (w zależności od planu taryfowego). Bazę danych (w formacie SQL) można pobrać, korzystając z dostępu do phpMyAdmin w panelu klienta lub poprzez połączenie SSH. Metoda eksportu poczty e-mail została opisana powyżej.
Przydatne linki:
Prawa użytkownika i licencje
Prawa do użytkowania (licencje, subskrypcje, prawa do zdjęć itp.) dostarczane w ramach usług są niezbywalne i nie mogą być eksportowane. Jeśli planujesz migrację danych do innego dostawcy, ponosisz odpowiedzialność za zabezpieczenie niezbędnych zamienników. Pamiętaj, aby uwzględnić wszystkie licencje, w tym te dotyczące oprogramowania i praw do zdjęć.
Jeśli masz pytania lub potrzebujesz dodatkowych informacji, skontaktuj się z nami:
Obsługa Klienta AZ.pl
Telefon: +48 570 510 570
Formularz e-mail: pomoc.az.pl/kontakt/